تاثیر ورزش بر دانش آموزان:

تاثیر ورزش بر دانش آموزان:

ورزش عبارت است از فعالیتی نهادینه که مستلزم کاربرد نیروی جسمانی شدید با استفاده از مهارت های جسمانی پیچیده بوسیله شرکت کنندگانی که توسط عوامل درونی و بیرونی تحریک می شوند. این تعریف با فعالیت های ورزشی سازمان یافته ارتباط پیدا می کند.از نظر سازمان بهداشت جهانی؛ تندرستی صرفاً نداشتن بیماری و ضعف نیست، بلکه منظور از آن سلامتی کامل جسمی، ذهنی، اجتماعی و روحی است. در حقیقت دو هدف عمده تندرستی، به تأخیر انداختن مرگ و بیماری است. ورزش بر قوای جسمی و قوای روانی اثر گذار است.


بیشتر...

تند خوانی مجلات (یکی از بهترین تکنیک‌های تند خوانی)

تند خوانی مجلات (یکی از بهترین تکنیک‌های تند خوانی)

به این تکنیک به عنوان یک دست‌گرمی نگاه کنید! درست مثل گرم کردن با حرکات کششی برای ورزش کردن، می‌توان با استفاده از مجلاتی که از موضوع و کلیت محتوای متون مطلع هستید، قبل از مطالعه متون دیگر آمادگی لازم برای شروع را داشته باشید. این آمادگی نیاز به رعایت یک نکته دارد:

 


بیشتر...

بی خوابی چیست؟

بی خوابی چیست؟

بی خوابی (Insomnia) نوع بسیار شایعی از اختلالات خواب است که به سختی به خوابیدن یا در خواب ماندن و یا هر دو آن ها باشد. این بیماری در تمامی سنین حتی کودکان نیز ممکن است به وجود بیاید. در زنان باردار این بیماری بسیار شایع می‌باشد. افراد مبتلا به این اختلال معمولاً احساس خستگی دارند و مشکلات جدی دیگری نیز ممکن است در اثر بی خوابی برایشان به وجود آید.


بیشتر...