ویژه برنامه 13 آبان-1401


 

13 آبان روز دانش آموز

مراسم روز دانش آموز یکی از مهم ترین برنامه های فرهنگی-آموزشی مدارس است، که با هدف احیای ارزش های انقلاب اسلامی، اتحاد و همبستگی، مقابله با استکبار جهانی و تکریم مقام دانش آموز هر ساله در سراسر مدارس ایران با شکوه هر چه بیشتر برگزار می شود.

برگزاری جشن روز دانش آموز ضمن آنکه قدمی برای گرامیداشت و یادبود شهدای دانش آموز و دانشجویان سیزده آبان 1357می باشد، حرکتی نمادین برای به نمایش گذاشتن اتحاد و همبستگی دانش آموزان و برائت از ظلم و ستم نیز می باشد. با این حال یکی از اساسی ترین اهداف برگزاری مراسم در این روز تکریم دانش آموزان و ارج نهادن به جایگاه آنان در جامعه و مسئولیت های اجتماعی آنها نیز می باشد.

در این مراسم با بزرگداشت دلاوری ها و غرور آفرینی های دانش آموزان در سراسر تاریخ کشور یادآور نقش و مسئولیت خطیر دانش آموزان در اجتماع می شویم و با ایجاد آگاهی و عزت نفس، از آنان خواستار حضور درخشان در عرصه ی جهانی می شویم. در این روز تلاش های دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور مورد تحسین و تشویق قرار می گیرد و با دادن روحیه و اعتماد به نفس به آنان زمینه ای مناسب برای پیشرفت و رشد مضاعف دو چندان آنها مهیا می شود.

در واقع هدف اصلی از برگزاری جشن روز دانش آموز تکریم مقام دانش آموز و ارزش قائل شدن برای دانش آموزان می باشد، پس توجه داشته‌باشید که هنگام برنامه‌ریزی برای مراسم، اولویت اصلی باید سلیقه دانش‌آموزان باشد.